Ciclisme

Enric Mas: ‘Estem aquí per fer una bona actuació’

El ciclista espanyol Enric Mas de l’equip Movistar Team va assegurar que es trobava ‘bé’ després de la caiguda soferta durant la sisena etapa d’aquest dijous en el Tour de França i que els danys es quedessin només en ‘xapa i pintura’, i va deixar clar que aspiren a brillar ‘en les setmanes que queden’ d’una carrera que considera que està anant a un ritme molt alt i en la qual sembla que s’està corrent ‘amb una mica més de cap que altres anys’.

‘Bé, em trobo bé. Confio que només sigui ‘xapa i pintura’ aquesta caiguda. Ara m’he tret el guant i tinc la zona una mica inflada, però espero no tenir res’, ha expressat Mas en declaracions facilitades pel seu equip.

El balear va indicar que va patir el contratemps perquè va agafar ‘una pedra en un revolt de la davallada abans del penúltim port’, però no li va voler donar més importància perquè són ‘coses que passen i és part del Tour’. ‘En 21 dies els contratemps poden succeir i avui m’ha tocat a mi’, va admetre.

‘Per la resta, pel que fa a cames em veig bé. Ja hem comentat en diverses ocasions que el nostre inici de temporada no ha estat el millor, però estem aquí per fer una bona actuació. Penso que seguim en la ‘pomada’ i que, a part de la caiguda, podem aspirar a fer-ho bé en les setmanes que queden’, ha afegit Mas.

D’altra banda, el ciclista espanyol va deixar clara la raó per la qual es veuen pocs atacs. ‘L’altre dia algun espectador, algun comentarista i algun periodista es queixaven que ahir no hi va haver escapada o que altres dies no hi havia atacs. Penso que si estiguessin sobre de la bici, veient les velocitats a les que pugem, se’ls traurien les ganes de dir això’, ha puntualitzat.

‘Dimarts a Orcières-Merlette pujàvem a 30,35 per hora, un ritme que era impossible atacar. Arrenques i tan aviat saltes, et quedes de nou. Avui a La Lusette ha passat el mateix, Castroviejo s’ha posat aquí a un ritme constant, sempre entre els 5,5 i els 6 w/kg, i, o estàs molt bé, o arrenques i et vas per darrere’, va prosseguir el mallorquí.

En aquest sentit, ha subratllat que les condicions de dijous, amb ‘una etapa en descens, amb vent en contra en l’arrencada i sabent que s’arribaria a l’esprint’, provocaven que l’escapada fos ‘una mica suïcida’. ‘Fins i tot sense escapada, en la primera hora vam treure 40 quilòmetres … És un Tour molt ràpid, i alhora i per algun motiu que no sé, tots correm amb una mica més de cap que altres anys’, ha opinat.

‘Als Pirineus i als Alps, i també en el Massís Central, hi haurà atacs segur. Hi ha blocs com nosaltres, com el Jumbo-Visma, com el Groupama … Hi ha molts equips, tots en general ho voldran intentar’ , va sentenciar Enric Mas. EP.


El ciclista español Enric Mas del Movistar Team aseguró que se encontraba ‘bien’ tras la caída sufrida durante la sexta etapa de este jueves del Tour de Francia y que los daños se quedasen solo en ‘chapa y pintura’, y dejó claro que aspiran a brillar ‘en las semanas que quedan’ de una carrera que considera que está yendo a un ritmo muy alto y en la que parece que se está corriendo ‘con un poco más de cabeza que otros años’.

‘Bien, me encuentro bien. Confío en que solo sea ‘chapa y pintura’ esa caída. Ahora me he quitado el guante y tengo la zona un poco hinchada, pero espero no tener nada’, expresó Mas en declaraciones facilitadas por su equipo.

El balear indicó que sufrió el percance porque pilló ‘una piedra en una curva del descenso antes del penúltimo puerto’, pero no le quiso dar más importancia porque son ‘cosas que pasan y es parte del Tour’. ‘En 21 días los percances pueden suceder y hoy me ha tocado a mí’, admitió.

‘Por lo demás, en cuanto a piernas me veo bien. Ya hemos comentado en bastantes ocasiones que nuestro inicio de temporada no ha sido el mejor, pero estamos aquí para hacer una buena actuación. Pienso que seguimos en la ‘pomada’ y que, aparte de la caída, podemos aspirar a hacerlo bien en la semanas que quedan’, añadió Mas.

Por otro lado, el ciclista español dejó claro la razón por la que apenas se ven ataques. ‘El otro día algún espectador, algún comentarista y algún periodista se quejaban de que ayer no hubo escapada o que otros días no había ataques. Pienso que si estuviesen encima de la bici, viendo las velocidades a las que subimos, se les quitarían las ganas de decir eso’, puntualizó.

‘El martes en Orcières-Merlette subíamos a 30,35 por hora, un ritmo al que era imposible atacar. Arrancas y tan pronto saltas, te quedas de nuevo. Hoy en La Lusette ha sucedido lo mismo, Castroviejo se ha puesto ahí a un ritmo constante, siempre entre los 5,5 y los 6 w/kg, y, o estás muy bien, o arrancas y te vas para atrás’, prosiguió el mallorquín.

En este sentido, subrayó que las condiciones del jueves, con ‘una etapa en descenso, con viento en contra en el arranque y sabiendo que se llegaría al esprint’, provocaban que la escapada fuese ‘un poco suicida’. ‘Aun sin escapada, en la primera hora sacamos 40 kilómetros… Es un Tour muy rápido, y a la vez y por algún motivo que no sé, todos corremos con un poco más de cabeza que otros años’, opinó.

‘En los Pirineos y en los Alpes, y también en el Macizo Central, habrá seguro ataques. Hay bloques como nosotros, como el Jumbo-Visma, como el Groupama… Hay muchos equipos, todos en general lo van a querer intentar’, sentenció Enric Mas. EP.

Articles relacionats

Deixa un comentari

Back to top button