
L’Hestia Menorca li ha agafat el pols al Trofeu AON Illes Balears i ha aconseguit revalidar el títol en un autèntic partidàs front del Palmer Alma Mediterránea Palma. Dos tirs lliures d’Anej Orel donaren el triomf a l’equip menorquí per 79 – 77.
De la mateixa manera que els anteriors dos partits del torneig, l’enfrontament entre menorquins i mallorquins ha començat amb una elevada igualtat en el marcador. Un parcial de 7 – 0 dels de Javier Zamora ha obert escletxa però el primer període acabava amb un igualat 20 – 18 en favor d’un Hestia Menorca que actuava de local.
L’inici de segon quart ha servit per als de l’illa del nord per aconseguir un avantatge de set punts (30 – 23) que ràpidament ha retallat l’equip que dirigeixen Álex Pérez i Pau Tomás. Tant és així que han aconseguit igualar el partit a 30.
Els tirs lliures han marcat el desenvolupament dels darrers minuts perquè amb els dos conjunts amb ‘bonus’ els viatges a la línia han estat continus. Els menorquins han sabut gestionar millor aquesta situació per marxar a vestidors amb un lleuger avantatge de tres punts (43 – 40).
Ha costat obrir la llauna en el tercer quart però un cop aconseguit ambdós conjunts han aconseguit anotar amb fluïdesa. Així, el xoc ha viscut un intercanvi de cops que impedia que cap dels dos equips ha obert diferències importants i el marge en el marcador no s’ha mogut en distàncies mínimes.
Han passat cinc minuts per a què el Palmer Alma Mediterránea Palma torna a veure per davant en el electrònic. No obstant això, li dura poc l’alegria al conjunt mallorquí. L’Hestia torna a agafar la iniciativa amb un triple de Longarela, que juntament amb un bon final de període tanquen el penúltim capítol per davant en el marcador (62 – 57).
El conjunt mallorquí s’ha atracat en els primers compassos del darrer quart però no han aprofitat la seva oportunitat d’avançar-se en el marcador des de la línia de tirs lliures (66 – 65). El partit s’ha equilibrat a tres minuts del final amb un Víctor Moreno que ha agafat responsabilitats en el Palmer Alma Mediterránea Palma.
Un tir lliure de l’escorta madrileny ha avançat als d’Álex Pérez i Pau Tomás (72 – 73). Un triple de Jermaine Marrow Jr ha tornat a posar als seus per davant i Pol Figueras empata el partit des del tir lliure a un minut del final (77 – 77).
Dos tirs lliures d’Anej Orel han tornat a avançar a l’Hestia i han deixavt el partit en mans del Palma que ha cercat la victòria amb un llançament del mig del camp de Moreno que no ha entrat. Així, l’Hestia Menorca torna a aixecar el trofeu de campió del Trofeu AON Illes Balears amb un Jermaine Marrow Jr que va rebre el premi a l’MVP Trablisa gràcies a la seva gran actuació amb 17 punts. El Sant Antoni Ibiza Feeling ha finalitzat tercer el torneig.
Fitxa tècnica:
Hestia Menorca 79: 20/23/19/17
Gueye (4), Marrow Jr (17), Alderete (11), Schilder (4) i Tamayo (6) –cinc inicial- Jiménez, Orel (4), Timoner (4), Corbacho, Sorokin, Smallwood (16) i Longarela (13).
Palmer Alma Mediterránea Palma 77: 18/22/17/20
Figueras (8), Fjellerup (8), Moreno (14), Kanyinda (7) i Mendy (7) –cinc inicial- Peñarroya (3), Kostadinov (14), Feliu i Ruesga (16).
Àrbitres: Enrique Laguna i David Costa. Eliminaren a Smallwood i Schilder de l’Hestia Menorca.
Incidències: Tercera jornada del Trofeu AON Illes Balears. Palau Municipal d’Esports de Son Moix